استایل کژوال چیست و چطور تیپ کژوال داشته باشیم؟

استایل کژوال چیست

استایل کژوال این روزها خیلی پرطرفدار شده حتما شما هم ضرب المثل «بکشم و خوشگلم کن» رو شنیدید! البته این ضرب المثل تا همین چند سال پیش هم طرفداران زیادی داشت اما میدونید که دنیای مد و فشن هر روز در حال آپدیت شدن و تغییر کردنه! حالا مردم زیادی حاضر نیستن برای خوشگل تر شدن، خودشون رو بکشن بلکه سعی می کنند همون طوری که هستند خودشون رو بپذیرن و دوست داشته باشن.

شاید ده سال پیش دخترها بیشتر کفش پاشنه بلند میپوشیدن و حتی آقایون هم با تیپ و لباس رسمی بیرون میرفتن اما کم کم شلوارهای جین و کتونی های راحت جای اونهارو گرفتن و امروزه مردم اکثرا فقط برای مراسم خاص و جلسات رسمی لباس های رسمی میپوشن. امروز دقیقا میخوایم درباره همین موضوع صحبت کنیم و بگیم استایل کژوال چیه پس با کویرمارکت همراه باشید.

استایل کژوال چیست؟

یکی از معانی واژه casual یعنی غیر رسمی. استایل کژوال دقیقا متضاد با تیپ رسمیه. اما این به معنی شلختگی و بدتیپی نیست! یه استایل کژوال شیک و بی دردسره. راحت ترین لباسیه که مردم امروزه تو دنیای مدرن میتونن بپوشن و با این همه آشفتگی و تنش و هیاهوی دنیا هم کنار بیان در حالی که هنوز همه دوست دارن خوش تیپ باشن!

تیپ کژوال از کجا پیدا شد؟

استایل کژوال از اوایل قرن بیستم و از آمریکا ظاهر شد. درست زمانی که ورزش کردن طرفداران زیادی پیدا کرده بود و مردم بعد از تجربه جنگ جهانی دیگه زیاد تمایلی به پوشیدن لباس های دست و پا گیر نداشتن. دقیقا همین زمان بود که برندهایی مثل لاکاست و کانورس به صحنه اومدن و کلی طرفدار جمع کردن!

برای خرید از فروشگاه های انگلستان اینجا کلیک کنید

چطوری استایل کژوال داشته باشیم؟

خیلی ها استایل کژوال رو با لباس راحتی یا لباس خانگی اشتباه میگیرن اما برای داشتن یه تیپ کژوال مهم ترین اصل و نکته اینه:« لباس راحتی که هم برای رفتن به یه قرار دوستانه مناسب باشه هم برای رفتن به سرکار و هم برای قدم زدن تو خیابون» پس برای داشتن استایل کژوال موارد زیر رو رعایت کنید:

بخش عمده لباس های شما باید شامل تیشرت، شلوار جین، هودی، ژاکت کش باف، پیراهن گشاد و لباس های اورسایز باشه.

رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری، آبی، مشکی، قهوه‌ای، خاکی یا قهوه‌ای را انتخاب کنید و از استفاده از رنگ‌های تند خودداری کنید تا به راحتی بتونید لباس‌ها را با هم ترکیب کنید.

پارچه‌های نرم و نخی، کتان نازک، جین و بافتنی به شما آزادی بیشتری میدن، مخصوصاً برای یه ظاهر تابستانی معمولی بهتر است این نوع پارچه ها را انتخاب کنید.

برای تکمیل ظاهرتون از یک جفت کتونی، اسنیکر، ترینر یا صندل راحت استفاده کنید.

برای خرید کفش و کتونی ازانگلستان اینجا کلیک کنید

با یه تیپ کژوال نمیتونید آرایش غلیظ داشته باشید. اکسسوری هایی که استفاده می کنید هم باید ساده و راحت باشه از هر زرق و برقی بپرهیزید.

با چه لباس هایی تیپ کژوال بزنم؟

شلوار جین

شلوار جین همیشه قلب تپنده استایل های راحت و کژوال به حساب میاد. فرقی نداره چه مدلی انتخاب کنید. از بین صدها مدل شلوار جین هرکدوم بیشتر به شما احساس راحتی و شیک بودن داد رو بخرید.

تیشرت و تاپ

مخصوصا برای تابستان بهترین چیزی که میتونید برای بالاتنه انتخاب کنید، تیشرت های راحت و هستند. میتونید یه تیشرت اورسایز بپوشید یا تیشرت فیت انتخاب کنید.

پیراهن گشاد

پیراهن های جلو باز و گشاد رو فراموش نکنید. میتونید چنر رنگ خنثی از این پیراهن ها بگیرید و با شلوار جین یا شلوار پارچه ای اسپورت و گشاد بپوشید. پیراهن های سفید، کرمی، مشکی و رنگ های ملایم خیلی مناسبن.

بایدها و نباید ها در استایل کژوال

سعی کنید تا حد امکان لباس های با کیفیت و اورجینال بخرید زیرا استایل کژوال یک استایل مناسب برای هر جایی به حساب می آید و شما زیاد آن ها را میپوشید. برای خرید لباس برند از انگلستان تنها کفی است سری به وبسایت کویرمارکت بزنید.

لباس هایی که زود چروک می شوند یا بعد از چندبار شستشو از کیفیتی می افتند به هیچ عنوان نخرید

بهترین آرایش یک رژ لب صورتی ملایم و یک سایه چشم صورتی ملایم است

استایل کژوال حرکت روی لبه تیغه با یه انتخاب استباه ممکنه فاجعه به بار بیاد ئس چندتا تیپ مختلف رو با دقت ست کن و همونا رو بپوش سعی نکن با خلاقیت های ناگهانی و هیجانی از کژوال به سمت شلختگی بری

با چه برندهایی استایل کژوال خودذم را تکمیل کنم؟

کفش و کتونی:

اسنیکر آدیداس یا یک جفت کفش نایک جردن اورجینال میتواند به شما کند. برندهایی مثل کانورس و ونس هم ئایه ثابت تیپ و استایل راحت و اورجینال به حساب میان!

لباس و شلوار جین

برندهای گپ، لی، اچ اند ام، لاکاست، جک اند جونز و لیوایز معروف ترین برندهایی هستند که میإتوانید برای خرید لباس های کژوال به آنها سر بزنید. فراموش نکنید که کویرمارکت کمک میکند از وبسایت رسمی این برندها خرید کنید.

مطالب بیشتر

خرید کفش نایک اصل

خرید کفش نایک

اگر شما هم قصد خرید کفش نایک اصل را دارید بهتر است این مقاله را تا انتهابخوانید و از طریق کویرمارکت از وبسایت رسمی نایک خرید کنید

مطالعه کامل >
کفش نایک زنانه

خرید کفش نایک زنانه

برای خرید کفش نایک زنانه لازم نیست به دنبال فروشگاه ها و نمیاندگی ها بگردید فقط کافی است سری به وبسایت رسمی نایک انگلستان بزنید و محصول مورد نظر خود را با کویرمارکت سفارش دهید

مطالعه کامل >
خرید اینترنتی کفش نایک مردانه

خرید کفش نایک مردانه

اگر قصد خرید کفش نایک مردانه از انگلستان را دارید این مقاله و راهنمای کامل کویرمارکت را از دست ندهید . از چگونگی خرید از سایت نایک تا تحویل درب منزل را در اختیار شما قرار دادیم

مطالعه کامل >